Tuesday, March 26, 2013

WAHOOO balik KAmPunG...

AssAlammUalaiKOm Dear...

Musim2 Cuti Sekolah
sudah TIBA..

TIME To SPEND TIME wif ANAK2
ok MAMA bukan CIKGU pun
anak mama PUN bukan ada yg SEKOLAH lagi..
kikikikikik.. hoverkan
tapi musim2 begini
pasti banyak KENDURI..

jadi minggu nih mama
harus dan wajib balik kampung..
coz mama ada HAL untuk diuruskan
dan boleh lah penuhi jemputan dikampung..
ecehhhh cam retis lak ko kan...

balik kali nih
mama rase debar2 keh..

sebab mama perlu sediakan JAWAPAN2 resional
untuk soalan2 mak cik-mak cik kat kampung tue..

derangkan tak boleh tgk anak techik2
peh tue tetibe ngandung lagik...
wahhh dia punye pelik mcm tak penah terjadi kat derang lak kan..
padahal masa derang tue ada jerk anak yang rapat2..

kali nih kenduri RUMAH MAK TAM aku..
dulu masa techik2 suke sgt gie umah dia..
coz masa techik2 aku memang rapat dgn tok n opah sedara... kire cam manje le jugak... dan kat kampung tue semua mak cik-mak cik, jiran2 kenal aku..

jadi semua yg datang ke kenduri nih
MEJORITIlah  kenal AKU..
so tak boleh nak lari kemane..

dan jugak sepupu-sepupu
pun dah ramai yg tahu..
so kali nih jumpe semua pakat dok mintak resepi..
hihihihi.. resepi KEK COKLAT ada laaa
resepi dapat TRIPLET itu kene doa pada yg esa la..

yang sepupu2 semua rase teruja
bile tahu aku triplet..
yang mak cik-mak cik la...
ada la satu dua bunyi cam serammm...

yang tak boleh blah
direct tanye aku mcm nih
"tak merancang ke ko nih??"
sambil kedut2 kening...
aku senyummm jerk...
mcm nak jawab mcm nih jerk..
klo la tahu allah nak kasi TRIPLET
memang mama tunggu si TWIN tue 5taun dulu..
baru ngadung balik..
[klo la boleh aku tahu apa akan jadi masa depan tak kan la aku nak buatkan..]
kite pun tak tahu allah nak bagi rezeki lebih..
org2 yg mcm nih
agaknye tak boleh terima kenyataan kot
dgn rezeki yg allah nak bagi...
dan mcm nak jawb jugak mcm nih..
PERCAYA TAK ALLAH TUE MAHA BERKUASA..
ishh cam kuang ajo lakkk..

apa akan belaku
apa yg kami akan lalui
insyallah kami akan buat yg terbaik..
[sedih tau ... tetibe naluri ibu jadi sensitif sgt]..

sib baik mak sejukkan
hati mama...

katenye jgn amek kesah ape org nak cakap..
INI SEMUA REZEKI DARI ALLAH..
banyak2 berdoa..
dekatkan diri pada allah..
insyallah dia akan tunjuk jalannye...
INSYALLAH, allah dah sediakan rezeki untuk
derang...

No comments: