Monday, April 22, 2013

16MINGGU - dugaan untuk kami...

AssAlammuaAlaiKOm Dear..

jom lahhh mama cerita pengalaman baru ini
pada kalian...

tanggal 18.04.2013
adalah tarikh yg mungkin mama dan papa
tidak dapat lupa..

sudah 16minggu usia kandungan..
jadi minggu nih mama ada apointment
dgn HOSPITAL  PUTRAJAYA..

pagi2 lagi mama dah bangun bersiap2..
tak sabar nak jumpe triplets mama..
begitu juga papa .. sangat exited pagi tue..
tapiii yang peliknye..
seawal mana pun mama bangun
PUNCH CARD MAMA hari tue MERAH hokeh..
8.15 baru mama smpi OPIs.. APAKAH!!!
tapi hari tue anak2 mama semuanya meragam..
huuuhhhh.. SABAR je lah ken..

wahhhhhh ramainye yg check up kat hospital hari nih.
mcm ada KELAB ibu mengandung bersama ARTIS youuu..
Q tetap Q okeh...
seperti biasa TUNGGU DGN PENUH SABAR..

tapi disepanjang menunggu turn masuk bilik
untuk check - up..
HATI MAMA BERDEBAR2..
 masa tunggu tue hati rase mcm tak best..
tapi mama teteap LAYAN SODUKU..
itu pun mama tak boleh  nak kasi tumpuan..
jap..jap.. pandang sane..
jap jap pandang sini..
jap jap tegok papa...
jap..jap.. mama cakap kat papa..
"asal erk hati mama debar2"
tau tak reaksi papa cam ner?
huuuhhh"#$%&^*"..
buat muke slamber jerk..
tak respond yg bileh mama tenang tau...

berjam-jam jugaklah
baru lah no. mama dipanggil..

kali nih kite jumpe DR. HAMIDAH..
agaknye doktor paling senior..
sgt cute muka dia..
tenang jerk aku tgk muka dia..
dia mula terperanjat bila baca buku pink aku tu

TRIPLETs?!!!
aku pun senyum je lahh..
makan ubat ke?..
"tak... semula jadi" .. wahh jawab dgn confiden sgt
PELIK!!!..selalunya yg buat IUV kemungkinan akan dapat triplets nih...mungkin ini rezeki awak..
aku pun angguk2 je lah..

ok jom kite SCAN...

+
+
+

+
+
+

lama sgt dia scan..

tetibe dia buat muka cuak..

haaaah.. dah kenape pulak nih...
reaksi dia .. dia tgk aku peh tue tgk papa...berulang2 kali dia buat mcm tue... mak CUAK hokeh...

aku lakkk tgk papa.. muka nak jawapan!!!!...

dgn slow dia cakap...
TWIN 1st n TWIN 2nd
tak ada heart beat...

haaaahhhh!!!!..

siap dia SCAN pakai colour lagi..
TWIN 3rd jerk yang gerak2..

berulangkali dia SCAN 1st n 2nd TWIN
jadi heart beat..
tapiiiiiiiiiiiiiiii keputusanya same
dia tak nampak heart beat tue...

dgn pelahan dia pegang bahu aku
dan cakap MEREKA BERDUA dah tak de..

waktu tue.. aku cam caye tak caye jerk..
RESPOND waktu tue.. MCM tak CAYE..

sampailahhhhhh dia suruh aku ambil darah kat bilik belakang...
air mata dahtak tertahan..
dan lagi tak tahan bile papa rangkul bahu mama..
haiiishhh sayu hati nih....

dan keputusannya adalah pada 25.4.2013 nih
.... nanti aku citer apa yg seterusnya...

mama dah meredhoinya..
terima kasih ya allah..
kerna kau berikn nikmat untuk aku merasai
mengandungkan triplets ini...
sejak itu kami di hujani ucapan TAHNIAH dari
saudara-mara dan juga kawan-kawan..
tak lupa jugak mak ayah kami yang begitu teruja dgn berita ini...
walaupun ianya seketika namun aku rase bersyukur sangat... berita kehadiran kalian mama dan papa rase sgt teruja...walaupun pada permulaan tue kami sgt terkejut..
kini twin 1st dan 2nd disahkan sudah tiada..
respond mama seperti mula2 dapat berita mama disahkan triplets.. masih tak percaya..
namun mama kene cepat sedar..
segala yg allah rancang pasti ada hikmahnya...
allah tahu apa yang dirancangnya..
mama akui dgn ketentuan allah..

YA ALLAH... kau berilah peluang pada 3rd twin
untuk terus berjuang di dalam rahim ini..
kerna aku tahu dia lahhh anak adam yg akan berjuangkan agamamu nanti... aku mohon pada mu ya allah...

mohon kalian jua doakan
untuk 3rd twin mama semoga dia kuat berjuang di
dlm rahim ini untuk terus hidup..











2 comments:

Unknown said...

kak jue kena kuat okeh.. insyaAllah akan ade rezeki lagi..org dulu ckup2 setahun pemergian baby 1st dpt fateh..

strawbery said...

mekasih iena.. akk dah boleh terima kenyataan.. cuma bila ada yg tanye2 tue.. tak reti nak explain... sebab ramai dah tahu kite mengandung tripletskan.. tetibe cerita dah bertukar.. sooo nak citer dan dan rase sayu.. huhuhuhu..